Close
Search
Filters

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål på denne side. Kniber det er du velkommen til at ringe eller maile til os.

Shop@garderobenmors.dk

Tlf: (+45) 26219186 Hverdage: 06,00 – 18,00

 

Om at handle hos Shop.garderobenmors.dk

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Velkommen til skop.garderobenmors.dk (CVR nr. 33918011), dejligt du fandt os. Garderoben i Nykøbing Mors blev etableret i 2011. Alle de varer du finder i vor webshop kan købes online her og nu (der kan være enkelte, hvor vor leverandør har nogle forbehold ift. online handel). Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse og farve. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.  

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

 

Har Garderoben en fysisk butik?

Ja, vi har fysiske butikker i Nykøbing Mors Algade 30. Brovst Jernbanegade 14. Brønderslev Peder Møllers Plads 15. Aalborg Gravensgade 12. tlf. 26219186. Vi tror på, at vi kan betjene dig bedre når vi også til dagligt har en fysisk butik, hvor vi kan "træne" ved at betjene de fysisk fremmødte kunder. Således er personalet i den fysiske butik og webshoppen de samme. Begge steder gælder ærlig service i øjenhøjde. (Ved køb i de fysiske butik er der 14 dage bytte- og returret. Varer der er nedsat med 50% eller mere tages ikke retur). 

  • Kan jeg ringe til jer?

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 26219186. Telefonen er åben hverdage kl. 06.00 - 18.00. Husk du også altid kan sende en email til shop.garderobenmors.dk. Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

Spørgsmål omkring en vare

  • Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?

Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores kundeklub og nyhedsbrev.

  • Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve, materiale. Vi sætter også en ære i at have gode og fortællende billeder af vore varer.  Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til shop.garderobenmors.dk - det er vigtigt at du oplyser mærke og model navn, som fremgår på de enkelte varer.

  • Jeg så noget fedt tøj i et af de mærker I fører - kan I finde det til mig?

Det kan være vi har det selvom det ikke fremgår af webshoppen (kan være under oprettelse). skriv eller ring blot til os.

  • Varen jeg købte er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?

Heldigvis for vore kunder sætter vi flere priser ned end vi sætter op. Vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, vi efterfølgende sætter prisen ned på.

  •  

Spørgsmål omkring betaling

  • Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
  • Dankort
  • Dankort / VISA-Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • Diners Club
  • VISA Electron
  • Maestro
  • JCB
  • De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25%). Al handel på shop.garderobenmors.dk foregår på dansk.

Kreditkort

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:

    • Kreditkortnummer
    • Udløbsdato
    • Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan shop.garderobenmors.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra shop.garderobenmors.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.

Er det sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos shop.garderobenmors.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internetet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos shop.garderobenmors.dk.

Bliver jeg nødt til at bestille online?

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Hvornår trækker I pengene?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra shop.garderobenmors.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fragt og levering

Kan jeg hente varerne i Jeres butik?

Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" og hvilken butik, under forsendelse (ingen evt. fragtgebyr), så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

  • Leveringstid
  • Ordrer afsendes dagen efter modtagelse. Udenlandske ordre afsendes inden tre hverdage. Undtaget herfra er varer angivet som bestillingsvarer med længere leveringstid. Varerne sendes med Post Danmark. Du får en bekræfelses email med angivelse af Post Danmark pakkeseddel nummer, så du har mulighed for at spore (tracke) din pakke på www.postdanmark.dk og se hvor den er i deres system. I juli måned (ferieperiode) har vi naturligvis åben, dog sendes webshop ordrer kun to gange om ugen.  
  • Hvis du ønsker levering af pakken på en bestemt dato (f.eks. en gave), sender vi pakken fra vor webshop hverdagen før den ønskede leveringsdato. Du skal blot indsætte ønsket leveringsdato i feltet "leveringsdato".
  • Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som bestillingsvarer, forbeholder shop.garderobenmors.dk sig ret til, enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager.    

Alle varer leveres så længe lager haves. Shop.garderobenmors.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

  • Beskadiget pakke Er din pakke beskadiget ved levering skal der reklameres til Post Danmark. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD. Kontakt Garderobens kundeservice på shop@garderobenmors.dk - så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.
  • Hvad skal jeg betale i fragt?
  • Ved levering til en adresse i Danmark, bliver varerne sendt ganske gratis med Post Danmark ved samlet køb over DKK 500,00. Hvis din ordre er under DKK 500,00 koster det DKK 50,00 i fragt.
  • Hvad skal jeg betale i fragt uden for Danmark?
  • Vi leverer til de Skandinaviske lande (Sverige, Norge, Grønland, Færøerne samt Island). Fremgår dit land ikke på listen i indkøbskurven, kan du kontakte os og vi vil forsøge at opnå aftale om levering dertil.
  • Skal jeg betale told på varerne?
  • Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.
  • Modtagerflex
  • Vær opmærksom på at du ved tilmelding til PostDanmarks ordning "modtagerflex" selv hæfter for pakken hvis den skulle bortkomme. 
  • Aftaler om modtagerflex indgåes mellem dig og Post Danmark. Shop.garderobenmors.dk har ingen indflydelse på dette og kan derfor heller ikke påtage sig ansvar for pakker der evt. skulle bortkomme. 

 

Jeg har afgivet en ordre

  • Kan jeg ændre ordren?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

  • Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så?

Post Danmark vil lægge en seddel i din postkasse (ved omdeling), og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus typisk dagen efter. Vi anbefaler at du sender til dit arbejde, så der altid er nogen til at modtage din pakke.

  • Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vor kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.

  • Min bestilling er en gave.
  • Du vælger blot gave. Så pakker vi ordren flot ind og hvis du gerne vil have en lille hilsen ved udfylder du blot tekst feltet, så vedlægger vi et lille kort med din tekst. 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

  • Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på shop.garderobenmors.dk.
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
  • a) har modtaget din vare
  • b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejser sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
  • c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
  • Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via shop@garderobenmors.dk el. tlf. 26219186. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
  • Varer købt hos shop.garderobenmors.dk kan alle returneres med normal post. Hvis du anvender medsendte returlabel er din udgift DKK 50,- (fratrækkes din refundering)
  • Julegaver købt efter 15.november byttes frem til og med 31.december samme år.
  • Varens stand, når du sender den retur
  • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
  • Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
  • For at modtage hele købsbeløbet retur må du alså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug og den returneres med alle originale mærker påsat og varen må ikke være vasket.
  • Tilbagebetaling af købsbeløbet
  • Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
  • Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
  • Hvis du fortryder, skal varen sendes til: Garderoben Mors Algade 30. 7900 Nykøbing M att.: Webshop. Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale. 
  • Hvad skal jeg sende med tilbage? 
  • Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Har du handlet med Visa Electron bedes du oplyse dit reg. nr. og kontonummer, så vil beløbet blive tilbageført dertil.
  • Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
  • Jeg har brug for at returnere en vare med Post Danmark
  • Ved ren ombytning til andre varer, er det gratis at benytte vor medsendte returlabel. Genfremsendelse af ny varer i henhold til fragt som ved ny køb. Såfremt du ønsker penge tilbage for én eller flere varer, kan du vælge at benytte vor medsendte returlabel, som koster DKK 50,- (der fratrækkes din refundering). 
  • Express bytte
  • Hvis du ikke vil vente på, at vi ombytter din vare til ny størrelse eller ny farve, så kan du benytte dig af Express bytte. Du laver en ny ordre med det samme, skriver det nye ordrenr. på din returseddel og sender pakken retur til os. Du undgår således yderligere omkostninger. Herefter sørger vi for at refundere det oprindelige beløb for dine returvarer. Det er vigtigt, at du benytter den vedlagte returlabel. Returpakken indleveres på posthuset.             
  • Pakken sendes til: Garderoben Mors Algade 30 7900 Nykøbing M Att. Webshop Bemærk, ved returnering betaler du selv porto, medmindre der er tale om en ombytning eller reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav vil ikke blive modtaget. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. Hvis der er noget galt med varen (reklamation)
  • Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
  • Når du handler på shop.garderobenmors.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
  • Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
  • Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
  • Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
  • Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: Garderoben Mors Algade 30. 7900 Nykøbing M att.: Webshop
  • Når du returnere varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.
  • Bemær! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
  • Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på kundeservice og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

  • Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst kundeservice med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på shop.garderobenmors.dk.com har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos shop.garderobenmors.dk opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for shop.garderobenmors.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på shop.garderobenmors.dk er direktør Poul Erik Vester.

vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til shop.garderobenmors.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos shop.garderobenmors.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til shop.garderobenmors.dk via e-mail shop@garderobenmors.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Poul Erik Vester via e-mail shop@garderobenmors.dk eller tlf. 26219186. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby tlf.: 4171 5000 www.kfst.dk